hotdog

April 24, 2006 § Leave a comment


Kemarin Adel yg baru lancar ngomong memperhatikan aku yg lagi motong2 Hotdog buat dimasukkin ke Supermi. Penasaran, dia pegang hotdog yang baru dikeluarin dari lemari es. “Uuuuu…Mami…..it’s cooooold!”. “Mami…..why is hotdog…why is hotdog Mami..!”. Adelku yang bener-bener baru bisa ngomong belakangan jadi ceriwis banget, nanya apa aja yang ada di pikirannya. Udah gitu suka diulang2. Grammar nya juga belom becus. Tapi bagus lah..mudah2an nanti sekolah ngomongnya makin bener sesuai aturan. Aku yang lagi serius didepan kompor, ngga ngerti juga apa maksud pertanyaannya…why is hotdog?. Aku bilang, “Yes Adel, this is hotdog. I’m gonna put this hotdog in your noodle ok?”.
“Yes Mami. Mami…why is hotdog?”. O my God, kasihan banget ni anak. maksudnya apa ya…dalam hati aku mikir juga.
Tiba2 dia kayak membaca pikiran ku. Dia ngomong lagi, “Mami….this is coooold, why is hotdog?”. “Mami…..this is COLD DOG, Mami….not hotdog!!!!!”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading hotdog at My Life Abroad.

meta

%d bloggers like this: